Presentació i Primer Post sobre Música Lliure

Abans de res i essent educat em presento: Em dic Tomàs i aquest és el primer Post a Toies convidat pel Mario, a qui conec per temes de feina i que va ser el meu “jefe” indirecte durant un breu periode de temps anys fa. Sóc un convençut maquero (usuari de sistemes mac d’Apple), però excepte que sigui per aclamació popular ;-) no parlaré dels Mac’s advertit conseqüentment pel Mario de no marejar-vos amb aquest apartat “friki” de la meva personalitat, i per començar amb bon peu la meva participació aquí, on entenc, que la majoria sou usuaris pcermundiestes (altrament dit al conjunt d’usuaris de sistemes PC i de l ‘estrafolari sistema de desesperació operativa anomenat Windows)(perdó però no m’he pogut estar…)

llibertat.gifBé, concretant sobre el tema del Post, i havent vist que molts de vosaltres sou certament melòmans, comentar-vos que a la Xarxa existeixen diversos llocs que contenen Música Lliure, en molts casos sota llicència Creative Commons, i perfectament disponible per a que us la descarregeu sense cometre cap il.legalitat.

Està clar que en els temps que corren el tradicional pastís de les discogràfiques com a intermediaris s’està re formulant completament. El seu model clàssic de negoci s’esgota, en una època on Internet ens permet una comunicació (i transacció comercial) directa entre autor/s i consumidors.

Certs artistes i certes Companyies ja han començat a transformar-se, adonant-se que l’accés al material musical s’ha de distribuir sense cost i, en especial els artistes, adonant-se que els seus ingressos arribaran per donacions directes sobre la seva producció i, molt especialment, recaptats en els concerts en directe. Tot indica que qui no es pugui transformar patirà una clara “Crònica d’una mort anunciada”, malgrat lleis irracionals i draconianes (com la del famós canon sobre suports: discs, cd’s, dvd’s, etc.) i institucions tant tronades com virulentes (veure SGAE).Però la intenció del meu comentari no és crear polèmica si no aportar-vos alternatives.Doneu-li un cop d’ull a les següents adreces sobre música lliure i perfectament descarregable:

http://www.magnatune.com/

http://www.podsafeaudio.com/

http://www.musicalliure.net/index.php?mod=portada

Ja comentareu.

Anuncis