Disc de la Setmana: Biréli Lagrène ” Biréli swing ’81”

Després d’una setmana molt atrafegada, tarda del divendres, hora de deixar enrere tots els nervis, tensions i presses acumulades i intentar relaxar-me, gens millor que remoure arxius i buscar un disc que poder recomanar, obro l’ordinador em poso en situació, però falta música que m’acompanyi, necessito quelcom amb moviment amb vida, que em faci reaccionar que em carregui les piles, i tot això ho trobo en qualsevol disc amb swing, em vaig a la meva col·lecció de Jazz Manouche, aquí segur que ho trobo¡¡ , poso un disc de Biréli Lagrène, és el que buscava, el següent pas, perquè no recomanar-lo?, és un gran disc, ja esta feina feta.

Ja us he parlat en alguna que altra vegada de la meva passió pel Jazz Manouche o Gipsy Swing, música interpretada amb instruments acústics, on la velocitat, tècnica, ritme i improvisació són les seves característiques principals, Biréli Lagrène és un dels seguidors del gran guitarrista gitano que va ser Django Reinhardt, nascut en Alsacia 1966 dintre d’una comunitat de músics gitanos, va sorprendre pel seu talent precoç que li permetia reproduir nota a nota, tots els temes dels seus músics favorits, per a més tard versi influït per Wes Montgomery i George Benson, al costat de Jaco Pastorius es va introduir en la música de fusió jazz rock.

[splashcast c HGFD3755AL]

Artista

Biréli Lagrène

Àlbum Biréli swing ’81
Cançó que escoltes Djangology

En el 2001 torna a les seves arrels i forma la seva banda Gipsy Project, amb la qual torna a l’esperit de Reinhardt, revisant els clàssics, amb tocs molt personals, i interpretant la seva música amb l’aire vertiginós dels seus orígens gitanos, sent un dels màxims representants de la música “Manouche” d’aquest jazz practicat principalment per gitanos belgues i francesos als llarg del segle XX.

Amb més de 20 discos propis i nombroses participacions en enregistraments d’uns altres, el disc recomanat ho va grabar amb 14 anys “Biréli Swing’81”, és el seu segon enregistrament, amb un repertori de clàssics “Djangology”, “Nuages”, “Lady be good”, i alguna que altra composició pròpia bastant interessant. Acompanyat d’un parell de guitarristas i un contrabaix, aquest àlbum crea la seva màxima emoció amb els temes amb més swing on la tècnica del guitarrista i els moviments de balanceig acústic dels acompanyants, ens arriba a embruixar.

Personal: Biréli Lagrène: guitarra; Jan Jankeje: Contrabajo; Gaiti Lagrène, Tschirglo Loeffler: guitarra ritmica; Allen Blairman: Bateria.

