Hannah Collins a BCN

Com ja m’ho veig a venir que tindrem un altre cap de setmana passat per aigua, he pensat que us podria interessar l’exposició de la Hanna Collins a Barcelona, al Caixa Forum, que podreu veure fins a mitjans d’Agost.

Aquesta exposició reuneix per primer cop tres pel·lícules en pantalla múltiple i una sèrie de fotografies relacionades. Collins es va donar a conèixer a l’escena internacional com artista pionera a la fotografia, treballant a escala monumental i intima a la vegada.

Exposició d’Hannah Collins

CaixaForum Barcelona
Del 22/05/2008 al 24/08/2008

Història en curs, 2007
L’objectiu d’aquest projecte és explorar la pervivència avui d’elements de l’era soviètica i també els canvis accelerats i radicals que ha viscut la població rural del centre de Rússia.

Paral·lel, 2007
Aquesta obra explora, en termes plàstics, la realitat inherent en el fenomen de la immigració i la marginalització. Els protagonistes són tres immigrants, que posseeixen un bagatge personal propi, però que als nostres ulls i en el nostre entorn s’han convertit, senzillament, en ”l’altre”.

La Mina, 2001 – 2004
Tracta sobre la cultura gitana i, concretament, dels gitanos que viuen al barri de La Mina (Barcelona).

[splashcast MOAC5153JR]

El pas del temps i la presència de l’empremta humana en diferents entorns són l’essència del treball de Hannah Collins (Londres, 1956). El territori està marcat pel transcurs de la història i pel contrast entre unes formes de vida socialment establertes i altres de minoritàries, que viuen en part ‘al marge de la societat’.

– Les seves obres són investigacions que delaten una història social explícita, molt pròxima a la notícia, una preocupació que ja trobàvem en les seves primeres sèries. A The Hunter’s Space reflexionava sobre la situació de zones com Polònia o Silèsia després de la caiguda del Mur de Berlín; a Signs of Life, narrava les condicions de vida dels emigrats de l’Est cap a l’Oest, cap a Istanbul, i a In the Course of Time tornava a centrar-se en Polònia, en l’època posterior a la caiguda del comunisme.

– Hannah Collins captura la vida, la dels diferents grups humans que s’assenten en diferents indrets del món. Aquests grups personifiquen molts tipus de problemàtiques existencials, relacionades per exemple amb la identitat, la pèrdua de les arrels, l’emigració, l’èxode, la diferència, la tradició, la marginalitat, les minories, etc.

– La seva obra és interdisciplinària, tot i que es basa en la fotografia -amb treballs de gran monumentalitat- i en la cinematografia experimental, amb un llenguatge fílmic que voreja el documental i l’escenificació.

– En aquesta exposició es mostren dos dels seus treballs més recents, Història en curs (2007) i La Mina (2001-2004), i també una tercera peça inèdita, Paral·lel (2007). Font: Canal Cultura de l’Ajuntament de BCN.

Més informació >>>

Estem en proves:

Anuncis