El Silenci – Esos pequeños placeres V

silencioSilenci, benvolgut silenci… en silenci sentim el que no escoltem normalment, és un espai per omplir, és la reflexió després d’un pensament, l’expectativa, qüestionar-se després d’una pregunta, un misteri encara sense desvetllar, ens posa en evidència e incomoda, i per damunt de tot és la forma de donar valor a les paraules.

 

 

Fa uns dies llegint un llibre de Charles-Ferdinand Ramuz, “Derborence” (que os recomano), vaig trobar uns paràgrafs que sens dubte descriuen d’una forma senzilla, gairebé poètica, com es viu la força del silenci, i amb la seva sensibilitat ens fa captar la  seva grandesa.

Em van encantar, possiblement per ser una de les majors mancances que tinc en l’actualitat. No se si és l’edat, tal vegada sigui la vida que duc, fins i tot una una necessitat fisiològica, però cada vegada trobo més a faltar estar envoltat del silenci.

Aquest silenci que em permet pensar sense atabalar-me, que em dóna tranquil·litat sense ensurts, que em deixa contemplar sense distreure’m.

Cada cop més, comença a ser una necessitat vital, un de “esos pequeños placeres”, que li donen sentit a la meva vida.

No pretenc ser un ermità, amant de la vida solitària, però si, més sovint, necessito d’aquests espais que em dóna “el silenci”. Les presses, sorolls, l’enrenou del carrer, la ciutat… em cansen, m’esgoten. Muntanyes, boscos, aigua, natura, són aquests reductes on intento perdre’m per a trobar la tranquil·litat que em manca, i sobre tot gaudir del petit plaer del silenci…

Os encoratjo  com a mínim ha intentar buscar.lo, escoltar.lo i gaudir.lo….la vida canvia os  ho puc assegurar.

img_3191

 

 

splashcast c FFTD3032RC

Esteu escoltant: Simon & Garfunkel “The sound of silence”

.

Os deixo amb el fragment de la novel.la  de Charles-Ferdinand Ramuz, que ha estat la raó que m’ha fet pensar, per parlar-vos del silenci.

.

 

Eso fue todo; calló y no dijo más. Y en aquel momento como Séraphin también calló, fue creciendo a su alrededor algo totalmente inhumano e insoportable a la larga; el silencio. El silencio de la alta montaña, el silencio de los lugares despoblados de hombres, donde el hombre sólo aparece de forma ocasional; entonces, a poco silencio que guarde, por mucho que aguce el oído sólo oye que no oye nada. Era como si ya no existiera nada en ninguna parte, desde nosotros al otro confín del mundo, desde nosotros hasta el fondo del cielo. Nada, la nada, el vacío, la perfección del vacío; una anulación total del ser, como si el mundo no hubiera sido creado todavía, o ya no existiese, como si fuera antes del comienzo del mundo. Y la angustia se aloja en el pecho, donde hay como una mano que atenaza el corazón.

Afortunadamente, el fuego vuelve a crepitar o cae una gota de agua o sopla una ráfaga de viento en el tejado. Y el menor ruido es como un ruido inmenso. La gota retumba al caer. La rama mordida por las llamas estalla como un disparo; el roce del viento llena por sí solo la capacidad del espacio. Toda clase de ruidos pequeños que son grandes, y vuelven; y como los sonidos cobran vida, uno también revive.”


 

cfr

Text i Fotografies: Pilar/Joan-Carles


toiesmesarticles

peu2

