Viatge per la Mediterrània

viatges81En aquestes dates d’estiu i amb aquesta calor, res ens ve més de gust que presentar-vos el nostre viatge en veler per les Balears. Els que vivim en una gran ciutat com a Barcelona, i patim diàriament l’estrès de treballar, córrer, sorolls, tràfic i problemes, necessitem de tant en tant desconnectar del món, oblidar-nos del temps, i ser portats per la pròpia natura.

Sempre pendents del pronòstic meteorològic, el nostre primer destí va ser enfilar cap a Menorca, a unes 130 milles de Barcelona i amb un previsió de 20-25 hores de travessia. Comencem a tota vela, escoltant el silenci del mar, i gaudint de la immensitat de la Mediterrània.

De la mateixa forma que cau el sol, afluixa el vent, i venen els dofins a anunciar-nos que s’acosta la nit, s’enfosqueix el cel apareixent una lluna plena que ens guiarà al llarg de tot el camí. A l’alba tornen els dofins, juganers, per despertar-nos definitivament i començar així un nou dia. Finalment arribem a Fornells, amarrem a una de les boies que el Govern Balear està col.locant per salvar la posidònia, i sense pensar-ho ens tirem a l’aigua, tonificant, cristal.lina, un regal pel cos.

viatges82Què es pot fer en un veler durant tot un mes? Encara que sembli increïble no hi ha temps per l’avorriment. Tirar-nos a l’aigua a totes hores del dia, a l’alba, al mig dia, al vespre; descobrir animals i plantes entre les roques properes; escoltar el cant dels ocells, de les ones del mar; baixar a terra a fer una caldereta, a prendre un gelat, a fer unes compres; llegir, pensar, preparar els àpats, descansar, rebre la visita d’amics, repassar totes les maniobres, navegar; deixar senzillament passar les hores contemplant com el mar mai és igual i mai s’acaba.

Després de descansar no sabem quant de temps, doncs el primer que deixes de mirar és el rellotge i el calendari, tornem a navegar. Aquest cop cap a l’Illa Colom, on en Miquel, encarregat de les boies, cada dia ens passa a veure a explicar-nos els detalls de la protecció de la posidònia http://lifeposidonia.caib.es/user/index_ct.htm, el finançament dels fons europeus, i sobretot a petar la xerrada amb nosaltres.
Coincidint amb les festes de Sant Joan http://www.menorcaweb.com/reportajes/fiestas-populares/fiestas-de-sant-joan-de-ciutadella/, no ens podíem perdre l’acostar-nos a Ciutadella a veure els “senyors caixers” amb els seus cavalls guarnits, les seves desfilades, la “convidà” a l’alcalde per poder baixar a “l’esplanà” i continuar la festa. Tot acompanyat amb la típica “pomada” de llimona glaçat i Gin Xoriguer, el tonificant de la festa.
Feta la volta per tota l’illa de Menorca amb les seves tranquil.les cales – cala de s’Isla, Cales Coves, Macarella, Macarelleta-, i principals ciutats, enfilem cap a Mallorca.

Fotos: Blanca i Jose / Música: Manel / Àlbum: Els Millors Professors Europeus / Cançó: Al Mar!

Ja han passat 15 dies!!! Pollença és el nostre primer destí mallorquí, un port agitat, però amb un entorn natural privilegiat. Tota la costa és una meravella. Des de Porto Petro sortim cap a l’illa de Cabrera http://reddeparquesnacionales.mma.es/parques/cabrera/historia.htm, un cop demanat i acceptat el permís d’estada.
Divisem l’illa de Conillera. Ja estem a punt d’arribar!!.

viatges84

Cabrera és un paradís on només hi viuen els vigilants del parc, alguns científics, i els navegants a qui ens deixen passar una nit a bord fondejats a la badia. Uns fons increïbles, unes excursions tranquil.les, el castell del s. XIV, els llangardaixos endèmics de Cabrera, la necròpolis bizantina, i el museu etnogràfic “Es Celler” on es troba una exposició explicant la història de l’illa. És interessant la visita a la “cova blava”, amb un colorit submarí impressionant. El permís de Cabrera a l’estiu és únicament per una nit, però vam convèncer a l’autoritat per a que ens deixés disfrutar-ne d’una segona.
De Cabrera marxem a Sa Dragonera, on passem els dos darrers dies abans de tornar a fer la travessia cap a Barcelona, doncs les vacances estan arribant a la seva fi.
Si al venir la lluna plena va ser l’única llum que teníem, al tornar ens envoltava un cel ple d’estels, abstraient-te en busca de les constel.lacions que siguis capaç d’identificar. En 18 hores arribàvem a Barcelona.

viatges83

viatges85Agraïm al Toni i la Merche tot el que de navegació ens han ensenyat, ja que sense el seu recolzament “in situ” aquest viatge no hauria estat el mateix; a Francisco i Beni pels seus consells i suport; a Guillem, Sandra i Marc (el nostre grumet més petit) per la seva companyia en un agradable vespre a Pollença; a Mª Jose per totes aquelles històries compartides; a Antonio Wichite per la seva ajuda professional abans de la sortida; a Toni, Núria, Carlos, Raquel, Pablo, Antonio i Nila per la seva companyia en diferents moments del viatge.

bij

<<< Veure més articles de viatges…