Sylvia Plath – Sóc vertical

silviaPoesia per dir-la en veu alta. Així és la poesia que fa una poeta extraordinària com és Sylvia Plath. Poeta amb molta força, molt turmentada però alhora també amb un esperit rebel, lliure, atrevit i també molt sensible. Va patir i va lluitar molt per realitzar-se com a dona, mare i poeta.

blanc
Pots escoltar la música mentre llegeixes…

blanc

Blanc horit blancSÓC VERTICAL

blanc

Però m’estimaria més ser horitzontal.

No sóc cap arbre amb les arrels dins la terra

xuclant minerals i amor matern

perquè cada març esponerosa brosti,

ni tinc la bellesa d’un jardí amb flors

que faci que m’emplenin d’ohs, i espectacularment em pintin

ignorant que aviat m’esfullaré.

Comparat amb mi, un arbre és immortal

i una tija en flor no és alta, però és més vistosa

i d’un en voldria la longevitat i la gosadia de l’altra.

blanc

Aquesta nit, a la llum infinitesimal de les estrelles,

els arbres i les flors han estat escampant la seva fresca olor.

Em passejo entre ells però cap no se n’adona.

De vegades penso que quan dormo

dec assemblar-m’hi a la perfecció

-els pensaments abaltits.

Per a mi és més natural, ajaguda.

Aleshores el cel i jo conversem obertament,

i seré útil quan definitivament m’ajegui;

llavors els arbres sí que podran tocar-me, i les flors tindran

blanctemps per a mi.

.

Travessant l’aigua (1960-1961)

Traducció de Montserrat Abelló

klee

PAUL KLEE – Mesura individual de l’altura de las capes, 1930, 82 individuallisierte Höhenmessung dar Lagen. Berna, Kunstmuseum Bern, Fundació Paul Klee

Agur

.

<<< Veure tota la categoria ‘poesia’

toiesmesarticles
105bloc
Anuncis