La set

Fa uns dies vaig parlar amb l’Agustí Vilar, poeta i gran lector de poesia, i li vaig demanar que em recomanés poetes que descrivissin la faceta més espiritual de la condició humana. L’Agustí em va citar uns quants noms perquè els consultés a la biblioteca i en triés algun. D’entre tots, va haver-hi un que em va captivar des del primer moment:  Màrius Torres i Pereña (Lleida, 30 d’agost de 1910- Vallès Oriental, 29 de desembre de 1942). El poema que he triat ens parla de l’anhel d’ immensitat, d’aquella set infinita que acompanya el desig de traspassar els propis límits pels quals transcorre la vida. Són versos d’una persona que se sent part de l’Absolut.

George Frideric Haendel, un dels músics preferits d’aquest poeta, i un quadre d’Olidon Redon, pintor simbolista, acompanyen els versos d’aquest poeta que també se situa dins del simbolisme.

Portada: Màrius Torres

Pots escoltar la música mentre llegeixes:

.

.

Estàs escoltant:

.

.

<<< Veure tota la categoria ‘poesia’

toiesmesarticles peu2
   
