Joan Vinyoli – Llibre d’amic

Avui os vull presentat uns fragments dels poemes que componen el “Llibre d’Amic” de Joan Vinyoli, poeta d’una gran sensibilitat.

L’autor pren de referència un passatge dels poemes de Llull que jo també os ho transcric i és el millor acompanyament per els seus versos.

Del llibre només he triat uns fragments que jo trobo preciosos, però tots ells són uns poemes, com diu el mateix autor en l’introducció del seu llibre… “Poemes que són el correlatiu objectiu verbal d’un llarg procés d’interiorització i que varen significar una immersió en les aigües més profundes de la poesia i de la vida”.

Pots escoltar la música mentre llegeixes…

Cantaven los aucells l’alba,
e despertà’s l’amic, qui és l’alba;
e los aucells feniren llur cant,
e l’amic morí per l’amat, en l’alba.

LLULL, Llibre d’amic e amat, 25

LLIBRE D’AMIC

III

Vares venir fins on jo dormia
i em vas despertar,
i em vas convidar a tenir set,
una gran set per a la qual
et vas fer copa on jo la pogués beure.

IX

Cercàvem or i vam baixar a la mina.
I la foscor s’il·luminà de sobte
perquè érem dos a contradir la nit.

JOAN VINYOLI – Llibre d’Amic 1955-1959 – Fragments

JOAQUÍN SOROLLA, Niñas en el mar (1909), Museo Sorolla – Madrid

tf-1

