Disc de la setmana: (Estiu) Earl Klugh

Bé ja estic de vacances em permetreu que os expliqui una petita historia. Una historia relacionada amb la música que os deixaré les properes setmanes.

Eren principis dels 80, estava a l’universitat a punt de “fer-me un home”, com es deia quan tenies que anar a fer “la mili”. Per aquells temps, ja tenia un cuc que em feia investigar en noves musiques, així ràpidament vaig passar dels Creedence, Deep Purple, Southern Rock i folk, a tindre inquietuds per altes estils musicals.

A tot això al meu poble va obrir una petita botiga de discs “Discos Miguel’s”, que em permetia no haver d’anar a Barna a comprar música. Ràpidament ens vam entendre amb el propietari en Miguel, em va fer escoltar uns Lp’s que treia de la rebotiga, de lo més estrany possible, no coneixia res però sonàvem de bé.

M’he enrotllat massa, el fet és que la procedència de aquests discs son fruits de la paga mensual que em donava “El ejercito español”, vaig decidir que del servei militar poca cosa podia treure i amb la ridícula paga que cobrava l’invertiria amb allò que més m’apassionava.

12 discs, un per mes,  que guardo amb un record entranyable, els he tornat a escoltar en general sonen força desfasats, funky, disco, però os puc assegurar que en el seu moment eren tota una novetat , un estil nou de viure la música,  poca vigència tenen, però com a mostra d’un temps val la pena escoltar-los.

Set setmanes fins a últims d’agost de música que la podríem catalogar com “Crossover Jazz” o “Smooth Jazz”. El rock artísticament anava de caiguda i naixia una fusió de improvisacions de jazz amb ritmes de rock i pop que van tindre força èxit. Total música pensada per un consum més ampli del que tenia el jazz, encara que a Espanya no va deixar de ser marginal..

El següent i definitiu pas va ser comprar-me’n el “Night train” d’en Oscar Peterson i caure de cap en el mon del Jazz.

1 . EARL KLUGH – CRAZY FOR YOU  (1981)

És un dels més respectats guitarristes

dintre del Crossover Jazz o també anomenat Smooth Jazz.

Clika i podràs escoltar una mostra

El disc té nou temes que et sedueixen amb un funk lleuger i melòdic,

el guitarrista nord americà fusiona jazz i pop,

per obtindre un só de la seva guitarra acústica més que interessant.

Un disc fresc per un dia xafogós d’estiu.

.

.
Si teniu interès en escoltar aquest disc només me l’heu de demanar i el podem compartir. Agrairia que escrivíssiu als comentaris el que us ha semblat.

<<< Veure tota la sèrie ‘Disc de la setmana’

.

toiesmesarticles peu2
