Canadà – Costa Oest

Començarem el nostre viatge de la Costa Oest del Canadà a la fantàstica ciutat americana de Seattle, on embarcarem en ferrys i vaixells de línia a tot el llarg de la costa del Pacífic fins Alaska; un cop arribem al continent de nou, creuarem Les Muntanyes Rocoses i ens mourem amb els autobusos Greyhound, excel·lent companyia de transports que volta per tot el país amb nombroses freqüències, i et permet pujar i baixar allà on vulguis, assegurant-te sempre un seient. Els nostres allotjaments van ser diversos Hostelling International i Bed&Breakfast, situats estratègicament i on vam compartir les experiències d’ altres viatgers.

L’arribada a Seattle va ser molt acollidora; encara recordem l’esforç del conductor de l’autobus per deixar-nos al Hostelling!!. Ens vam enamorar de la “ciutat esmeralda”, o “ciutat del cafè”, situada a la costa del Pacífic dels Estats Units, a pocs quilòmetres de la frontera amb Canadà, formant part del Cinturó de foc del Pacífic. Una de les ciutats més alfabetitzades del país, amb innumerables activitats lúdiques i culturals, terra natal de la música grunge i del famós guitarrista Jimi Hendrix. El seu enclavament a Elliot Bay, envoltada de set colines, i amb les Rocoses de teló de fons, li configuren un clima suau. Una fantàstica vista de la ciutat la trobem al “Space Needle” d’ Edward E. Carlson construït al 1962 per la 21 Century Exposition, amb 184 metres d’alçada, i símbol de sèries com Anatomia de Grey, i pel·lícules com Sleppless in Seattle.

La primera ciutat canadenca a la que arribem és Victoria, al sud de l’illa de Vancouver, segona ciutat més important de la Columbia Britànica, i territori tradicional dels indígenes Songhess, establerts a l’illa fa uns 8.000 anys. Cap a 1858 el descobriment d’or al Fraser River va iniciar l’arribada de molts colons i el canvi de l’activitat comercial. Es pot gaudir d’una arquitectura històrica, amb el famós Fairmont Empress Hotel, el Craigdarroch Castle i el casc antic de la ciutat. Al Thunderbird Park encara es conserven els tòtems de les tribus del Pacífic Nord-occidental, com els “Haidas”, que simbolitzen animals i criatures mítiques.

El nostre recorregut per l’illa ens va permetre gaudir dels exuberants paisatges muntanyosos i de costa, així com l’entramat de rius, rierols i llacs habitats per gran quantitat d’aus, mamífers i peixos. Des de Port Hardy, a l’extrem nord de l’illa, ens dirigirem a Prince Rupert, la primera parada al continent. Des d’aquí i durant dos dies vam navegar pels canals de l’arxipèlag Alexander i les Coast Mountains, una ruta panoràmica nacional envoltada de la màgia d’impressionants muntanyes de 2.500 metres que cauen al mar, glaceres, cascades, boscos de piceas, boires enigmàtiques i la música que la natura ofereix.

Arribem a Skaway (Alaska), on desembarcaven els intrèpids buscadors durant la febre de l’or, i seguint els seus passos creuem el mític “White Pass”, arribant a   Whitehorse (Canadà), capital del territori Yukon i capçalera navegable del riu homònim de més de 3.000 Km de llargària, principal via de comunicació fins la cruïlla amb el Klondike river, d’on sorgiren els primers jaciments d’or. La història i els paisatges fan d’aquest tram una experiència inoblidable. Frondosos boscos amb impressionants arbres, falgueres, molses, flors silvestres, alcis i óssos, per arribar a Dawson City, que va passar d’un pasturatge d’alcis a una atrafegada metròpoli de miners buscant fortuna i jugant-se-la al Diamont Tooth Gertie’s, un autèntic saló de jocs amb pianista i noies de cancan, que al sortir a mitjanit vam quedar enlluernats per la llum del sol.

Fotos: Blanca i Jose / Música: Michael Bublé / Tema: Kissing a fool

I camí cap al sud, ens aturem a Watson Lake on es troba l’històric i curiós emplaçament “Sign Post Forest” amb més de 10.000 senyals de ciutats de tot el món, col·locada la primera per un soldat nord-americà que enyorava la seva ciutat i que va creixent a gust del viatger.

I arribem a Jasper National Parc, el més gran i septentrional dels parcs de Canadà, important estació d’esquí a l’hivern, i amb accessibles senders a primavera i estiu que et porten per llacs i canyons de gran bellesa, com el Maligne Canyon, considerat un dels més macos de les Rocoses, amb pronunciades parets calcàries i cabaloses cascades que es poden contemplar des de pasarel·les estratègicament col·locades.

Passant pel Columbia Mountain, on una glacera arriba a peu de carretera, ens anem acostant a Banff National Parc, considerat el millor parc del país, amb manantials d’aigües termals i el mític Lake Louise d’aigües turqueses on cau una geganta llengua  de la glacera Victoria, i magnífics trekkings per descobrir a peu.

I si són mitjans de juliol, un no es pot perdre la Calgary Stampede, 10 dies de desfilades i rodeos per celebrar tot el relacionat amb l’oest. Aquí si que et trobes al ben mig d’una pel·lícula de cawboys, viure-ho per creure-ho!!.

I per acomiadar el viatge una parada a Vancouver, considerada una de les tres ciutats amb millor qualitat de vida del món, i situada en un dels entorns més idíl·lics. Ciutat moderna, tranquil·la, amb molts espais per gaudir de la natura, tant de mar com de muntanya, i activitats culturals, on es poden trobar entre d’altres curiositats el “Capilano Suspension Bridge” un dels més llargs del món, elevat sobre boscos centenaris que mai han estat talats, i el primer rellotge de vapor construït al 1870, que xiula cada 15 minuts. Una ciutat per viure, i seure a un banc de qualsevol dels seus parcs i sentir com transcorre la vida pausadament. En cap altre gran ciutat havíem tingut aquesta sensació!

bij

<<< Veure més articles de viatges…