Sònia Moya – Miopia i altres dolences

Normalment en el meu racó de poesia, acostumo a posar poetes ja consagrats i reconeguts. En literatura acostumo ha ser més agosarada i llegeixo a molts autors per a mi totalment desconeguts i dels quals no tinc cap referència. Això m’ha portat a descobrir esplèndids  escriptors.

En poesia em costa més, sóc poc atrevida, però avui os porto un poema d’una poeta jove i pot ser no tan coneguda pel gran públic, encara que os he de dir que ha guanyant el premi “Amadeu Oller 2010” de poesia, amb el llibre “Gramàtica de l’equilibri” Editorial Galerada.

La poeta  és Sònia Moya (1981). Llicenciada en filologia Hispànica, treballa com a professora de llengua i literatura. Amb grans inquietuts per la poesia, pertany al “corpus de Quark Poesia”, escriu a la revista Ciutat Oci hi està interessada especialment en la vessant oral de la poesia, recitant els seus textos per diferents indrets de Catalunya.

Pots escoltar la música mentre llegeixes…

.

.

MIOPIA I ALTRES DOLENCES

Digues: t’escolto.
Obro les mans
i tanco la boca.
M’estan quedant
els ulls glaçats
de tant mirar la llunyania.
La miopia em col.lapsa
les artèries que van al cor,
i la sang se m’enrampa
mentre crido que ja n’hi ha prou.

..Vine i digue’m
tot allò que vull sentir.
No crec que t’escolti.
Ni tan sols m’hi esforçaré.
Però pot ser així arribaré a entendre
les tonalitats de la teva veu
i el silenci que et fan els dits
quan dibuixes notes
a la meva pell.
Estic desafinada
com una guitarra i l’abandó.

..Puja dalt dels arbres,
arrenca’ls l’escorça
i fes-ne un vestit de gala
per a les nostres soledats.
Vés-te’n a la sorra,
menja’t les onades,
despulla’t el rostre pàl.lid
i que el sol et devori l’ànima.
Corre a la muntanya,
repeteix el meu nom,
i digues a la pluja
que a mi no em mullarà…

…i quan la veu se’t cansi
d’obrir i tancar ferides,
recorda que a les fosques
la llum il.lumina
els caminants perduts.

.

Sònia Moya
Gramàtica de l’equilibri (2010)
Editorial Galerada, col.lecció Eixarms

PAUL KLEE (1879 – 1940), Autoretrat

<<< Veure tota la categoria ‘poesia’

.

Anuncis