Disc de la Setmana: Les Pommes de ma Douche “…émules de Djanjo, disciples de Brassens”

Tinc necessitat d’escoltar música, però ha de ser un disc vitalista, del que et fan bellugar, dels que aixequen els ànims, dels que et donen aquesta empenta tan necessària per aguantar retallades, “mareas azules”, i tantes males noticies com corren pel mon i que quedi clar que el recomano jo, i no m’ho imposen “los mercados”.

Que millor que deixar-se seduir pel swing trepidant de Les Pommes da Ma Douche, jazz manouche o gipsy jazz i el seu disc “…émule de Django, disciples de Brassens” (2011).

Els vaig veure pel carrers de Paris, a la Plaça des Vosges (encisadora per cert, la coneixeu?). Em va enganxar la seva música, i des de llavors es va iniciar la meva afició per aquesta modalitat del jazz.

Artista

Les Pommes de ma Douche

Àlbum …émules de Django, disciples de Bressons
Cançó que escoltes L’Orage

.

És el seu sisè àlbum i com bé diu el títol..els imitadors de Django repassen la música de Brassens en dos Cd’s ,el primer totalment instrumental i en el segon afegeixen veu a sis dels anteriors temes de Brassens.

Guitarres, contrabaix, violí i una acordió que em sembla dona un só perfecte al univers musical de Brassens. Després de més de deu anys junts es nota la cohesió que han adquirit amb el temps, sonen més conjuntats en el difícil art de tocar a velocitats impressionants sense perdre les maneres i el ritme frenètic.

Una formació tan compacta com assentada, on  brilla sobretot el virtuosisme de David Rivière a l’acordió, l’habilitat melòdica i el discurs cristal · lí de Dominique Rouquier a la guitarra, i el violinista Laurent Zeller, que es va revela com a  deutor de Stèphane Grappelli amb el seu delicat fraseig i uns harmònics arrencats al violí que no et deixen cap dubte de la seva qualitat. Una excel · lent forma de gaudir d’un disc ple de sorpreses., bon gust, trempera, tècnica, i solos brillants i acrobàtics.

Tres solistes (violí, guitarra i acordió) permeten una gran varietat i riquesa de combinacions, i per damunt de tot swing.. molt swing.
.
‘Podeu escoltar un extracte de tots els temes del disc i si us agrada comparar-lo a:’

<<< Veure tota la sèrie ‘Disc de la setmana’

.

tf-1
