Disc de la Setmana: Neil Young & Crazy Horse “Psychedelic pill”

Amb motiu de l’aparició no fa masses dies del darrer treball d’en Neil Young & Crazy Horse, no m’he pogut estar de fer aquesta recomanació.

Ben segur que no és un dels seus millors treballs, però en Neil Young (1945) continua sent tota una llegenda i “Psychedelic Pill” (2012) és un disc difícil en termes d’intenció. Pot semblar que està encallat en una visió dolorosament nostàlgica. Sense deixar de ser interessant, aquest disc sona molt semblat a qualsevol del seus antics discs amb els Crazy Horse. El que no és pot negar es que en Neil encara posa passió a les seves lletres, musiques i interpretació, per això aquest disc em transmet l’estat d’ànim d’una “jam session” gravada per  accident.

Però no puc deixar aquesta serie sense recomanar un dels seus treballs. La meva passió per en Neil ve de lluny. Als 70 la meva xicota em va fer escoltar un disc d’uns desconeguts per a mi, no eren altres que en Crosby, Still, Nash & Young, el disc “Déjà vu” i em va aparèixer un nou món. Vaig gaudir amb el “Harvest” i el tema Heart of Gold, sonava amb el meu cassette una vegada darrera un altra. Vaig ser fidel a quasi tota la seva discografia amb millors i pitjor treballs però tots força honests. També he de reconèixer que m’enganxa més la seva faceta acústica que l’elèctrica, però no és pot negar una trajectòria d’innovació i qualitat contrastada.

Artista

Neil Young & Crazy Horse

Àlbum Psychedelic Pill
Cançó que escoltes Born in Ontario

Desprès d’aquest incís, tornant al disc, el que no aporti res de nou no vol dir que no tingui moments brillants. Sols començar un tema mastodòntic de mitja hora en el que fa un flashback del passat i present de la seva vida. La resta del àlbum és més concentrat, més contundent. Els hipnòtics (i ja mítics) sols de guitarra de Young tenen molt a veure en que el disc no soni repetitiu.

La segona part del disc em confirma que no s’han trobat per recordar vells temps i poc més. Temes amb força i una bona qualitat, recolzats amb interessants melodies i guitarres que posen els pel de punta.

Un modest homenatge a un músic que després de molts anys continua tenint alguna cosa a dir. És evident que hi ha coses que els tindrem que perdonar, encara que el seu talent mereix tot el meu respecte.


.
‘Podeu escoltar un extracte de tots els temes del disc i si us agrada comparar-lo a:’

.

tf-1
